Siyeri Kuran bağlamında okuduğumuzda gözümüze Hz.
Peygamberin Taif yolculuğu takılmaktadır… Bu yolculuk aslında Medine’ye hicrete
benzer… Hz. Peygamber, İslam’ı yaymak ve yurt edinmek istediği Taif’te
taşlanıyor, şehrin dışında bir bahçeye girdiğinde kurtuluyordu…
Rivayete göre dağlar meleği gelir ve Hz.
Peygambere emrettiği takdirde Taif’in üzerine iki dağın birbirine
geçirileceğini ifade eder… Ama Peygamber kabul etmez ve “belki içlerinden biri imana
gelir” diye meleğin isteğini reddeder…
Olayı nakledenler, camilerde, ekranlarda
anlatanlar aslında Peygamberin merhametine vurgu yapmak istemektedirler… Ancak
peygamberin merhametini ön plana çıkartırken Allah’ın merhametini es
geçtiklerini, farkında olmadan peygamberin merhametinin Allah’ın merhametinden
daha çok olduğunu ifade ettiklerini bilmiyorlar… Zira Peygamber “helak et” dese
melek Allah’tan aldığı emir gereği helak edecekti Taif’i…
Meleğin, Peygamberin istemesi halinde Taif’i
kuşatan dağları birbirine geçirebileceği rivayetini Kur’an’a arz ettiğimizde önemli
bir sorunla karşı karşıya kalmaktayız… Allah Kur’an’da; “biz bir memlekete elçi
göndermedikçe helak etmeyiz“(Kasas, 59) buyurmaktadır… Mekke halkı Taif
yolculuğuna kadar peygambere zulmetmiş, dışlamış, arkadaşlarının canına kast
etmiş olduğu halde neden Allah Peygambere helak olmaları için melek
göndermiyor?
Peygamber Taif’e geldiğinde taşlanıyor, dışlanıyor
burada bir gün dahi kalmıyor, ama melek geliyor helak edilmeleri için
peygamberden izin istiyor… Nedense yıllarca içinde kaldığı Mekke halkı tarafından
zulme uğradığı halde Hz. Peygambere böyle bir teklifle gelinmiyor… Yoksa haşa Allah, Mekke halkına torpil mi
geçiyordu?
Taif neden birkaç saatlik davetten sonra helak
edilmek istenmektedir? Bu helak tarzı Allah’ın sünnetine ters değil mi? Ayrıca
Allah bir kavmi helak edeceği zaman kimseye danışmaz, kimseden onay almaz…
Nuh’un oğlu için olan duasını reddeden, İbrahim’in duasını reddeden rabbimiz
helak edeceği hiçbir toplum için hiçbir peygamberi ile istişare etmiş değildir…
İstişare, aklı kendine yetmeyenlerin işidir… Allah
ise her konuda Samettir, kimselere muhtaç değildir… Peygamberin konumunu yükseltmek, Allah katındaki üstün derecesine vurgu
yapmak için Kur’an’a ve Sünnetullaha rağmen uydurulmuş bu ve buna benzer siyer
rivayetlerinin ayıklanması gerekmektedir… Değilse yanlış resul ve yanlış
Allah algısı topluma yerleşmiş olacaktır…
Sonuç olarak Taif kıssasına yerleştirilmiş olan
“Dağlar meleği sahnesi” Kur’an’a uymamaktadır… Kıssanın bu kısmının uydurma
olduğunu düşünmekteyiz… Peygamberlerini reddeden bir kavme ikinci, üçüncü
Peygamberi gönderen (Yasin Suresi, 14) rabbimizin Taif’i helak etmek istemesi
Sünnetullaha ters düşmektedir ve bunun için uydurmadır…
15. 09. 2016